Alkolü sarhoş etmeyecek kadar içmek haram mıdır?

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

İçkiyi-Şarabı sarhoş etmeyecek kadar içmek haram mıdır?

Sana içki ve kumardan soruyorlar. De ki: “O ikisinde hem zararları hem de insanlar için faydalar vardır.” (Fakat) ikisinin zararı faydasından daha büyüktür. Sana neyi infak edeceklerini soruyorlar. De ki: “(İhtiyaçlarınızdan) arta kalanı (infak edin).” Düşünesiniz (ve gerekli öğüdü alasınız) diye Allah, ayetlerini sizin için açıklar.

Burada içki içmenin yasaklığına dair bir şey söylenmemiş.
Ariyetten;
Ey iman edenler! Sarhoş olduğunuzda ne dediğinizi bilinceye kadar ve cünüp olduğunuzda -yolculuk hâli müstesna- gusledinceye kadar namaza yaklaşmayın.
( Nisa 43)
Bu ayeti kelimede yine yasak veya haram kılınmamış. Sadece namaza yaklaşmayın denmiş.
Hanefi mezhebine bağlı olan kişilerin inanç ilkelerinde de kendilerine önder kabul ettikleri İmam Maturidi Tevilatu’l Kur’an adlı eserinde hurma ve üzüm dışındaki meyvelerden elde edilen içki türlerinden sarhoş etmeyecek miktarda içmeyi diğer mezheplerin aksine haram değil mekruh kabul etmiştir. Bu da imam maturidinin fetvası.

O halde sarhoş etmeyecek kadar içki içmek günah değil midir?

CEVAP:

Sevgili kardeşim ayetleri tefsir etmeden önce mutlaka bir tefsir kitabından ayetlerin açıklamasını okumalı daha sonra bir kanıya varmalıdır.
Çünkü ilmi olmayan Müslüman kardeşlerimiz usul bilmedikleri için birçok hata yapıyorlar.
En basit örnek Mekke’de içki öncelikle yasaklanmadı sarhoşken namaza yaklaşmayın şeklinde tedrici olarak yasaklandı daha sonra inen ayette şeytan işi birer pisliktir ayeti ile içki tamamen haram kılındı.

Önce inen ayet ile namaza yaklaşmayın ifadesinden dolayı içki içilebilir hükmünü çıkarmak yanlıştır çünkü şeytan işi birer pisliktir ayeti ile içki tamamen yasaklanmıştır diğer ayet nesh edilmiştir

Hanefi, Şafi, Maliki ve Hanbeli mezheplerine göre, alkolün sarhoş etmeyen miktarda da içilmesi haramdır. Bu mezhebe göre, alkolün haram olmasının nedeni, sarhoş edici olmasıdır. Sarhoşluk, kişinin aklını ve iradesini kaybetmesine neden olur. Bu nedenle, alkolün sarhoş etmeyen miktarda da içilmesi, kişinin aklını ve iradesini zayıflatacağı için haramdır.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın görüşüne göre, alkolün sarhoş etmeyen miktarda da içilmesi haramdır. Diyanet İşleri Başkanlığı, bu görüşünü, alkolün haram olmasının nedeninin sarhoş edici olması olduğuna dayandırır.

Sonuç olarak, alkolün sarhoş etmeyen miktarda da içilmesinin haram olduğu, İslam alimleri arasında tartışmasız icma ile sabittir.

BENZER KONULAR:

Answer ( 1 )

    2
    2023-12-17T20:03:02+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Sevgili kardeşim ayetleri tefsir etmeden önce mutlaka bir tefsir kitabından ayetlerin açıklamasını okumalı daha sonra bir kanıya varmalıdır.
    Çünkü ilmi olmayan Müslüman kardeşlerimiz usul bilmedikleri için birçok hata yapıyorlar.
    En basit örnek Mekke’de içki öncelikle yasaklanmadı sarhoşken namaza yaklaşmayın şeklinde tedrici olarak yasaklandı daha sonra inen ayette şeytan işi birer pisliktir ayeti ile içki tamamen haram kılındı.

    Önce inen ayet ile namaza yaklaşmayın ifadesinden dolayı içki içilebilir hükmünü çıkarmak yanlıştır çünkü şeytan işi birer pisliktir ayeti ile içki tamamen yasaklanmıştır diğer ayet nesh edilmiştir.

    En iyi cevap

Cevapla