Ölen kişinin borcunu ödemek Hadis

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Ölen kişinin borcunu ödemek sünnet mi farz mı?

Arapça Türkçe hadisler

Olen kisinin borcunu odemek Hadis

Bu konumuzda ölen kişinin borcu ile ilgili Arapça hadisler ve Türkçe anlamları paylaşılmıştır. Ölen kişinin borcu konusunda peygamber efendimiz sallallahu vesellem ne buyurmuştur neler yapmak gerekir kısa ve öz bir şekilde izah etmeye çalıştık.

Ölen kişinin borcunu ödemek imkan varsa farzdır. Mümkünse ölü gömülmeden önce borçları ödenmesi gerekir çünkü borçlu ölmek demek, cennetti hak etmişse bile cennete girmemek demektir. Ölünün borcu ödeninceye kadar rehin olarak bekletilir bundan dolayı ölen kişinin borcunu erken ödemek çok önemlidir.
Ölen kişinin borcunu varisleri bıraktığı maldan öderler şayet geride mal bırakmamış ise imkanları varsa yine mirasçıları kendi imkanlarıyla öderler şayet imkanları yoksa maalesef yapacak bir şey yoktur vefat eden kişi bundan dolayı bekletilir.

ÖLÜNÜN BORCUNU ÖDEMEDE VE VAKİT GEÇİRMEDEN KEFENLEMEDE ACELE ETME

ANCAK ANSIZIN ÖLME DURUMU HARİÇTİR Kİ, KESİN OLARAK ÖLDÜĞÜ BİLİNİNCEYE KADAR BIRAKILIR

943/1 عن أبي هريرة رضي الله عنه عن النبي ﷺ قال: «نفس

المؤمن معلقة بدينه حتى يقضى عنه» .

1/943-Ebu Hureyre radıyallahu anhten: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle demiştir:

Ölünün borcu ödeninceye kadar ruhu hapsedilir.  Tirmizi rivayet etmiş ve hasen hadistir, demiştir.

Hadisten çıkan hükümler:

Ölünün, bıraktığı mirastan acele ile borcunu ödemek vaciptir. Bu, cenazeyi kaldırma işinden sonra bütün haklardan önce yerine getirilmelidir. Bu durumda mü’minin ruhu hapsedilir; layık olduğu makama götürülmez; borcu ödenmedikçe, kurtulduğuna veya helak olduğuna hükmedilmez. Bazı alimler bunu, borç edinme veya borcu ödemede kusur işleme ile tevil etmişlerdir. Bu, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin, zırhı gıda madde si karşılığında bir Yahudi’de rehin olduğu halde vefat etmesi ile ters düşmez. Zira rehin, rehin alanın elindedir; hakkını ondan alır. O san ki borçsuz gibidir.

الله عنه أن طلحة بن البراء بن ٩٤٤/٢ وعن حصين بن وحوح رض رضي عازب رضي الله عنهما مرض، فأتاه النبي ﷺ يعوده، فقال: إني لا أرى طلحة إلا قد حدث فيه الموت، فأذنوني به، وعجلوا به، فإنه لا ينبغي لجيفة
مسلم أن تحبس بين ظهراني أه

2/944-Hüseyn bin Vahvah radıyallahu anh anlatıyor: Talha bin Bera’ bin Azib radıyallahu anhuma hastalandı. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem onu ziyarete geldi:

Ben Talha’nın öleceğini zannediyorum; böyle bir durum olursa, bana bildirin ve onu acele götürün. Zira bir Müslümanın cesedinin, ailesi arasında kalması uygun değildir, dedi. Ebu Davud rivayet etmiştir.

Lügatler: Öleceğini zannetmesi: Çünkü onda ölüm işaretleri be lirmiş, ruhu çekilmeye başlamıştı.

Hadisten çıkan hükümler:

Ölüm kesinleştikten sonra ölüyü ha zırlamada acele etmek vaciptir. Sebepsiz yere bekletmek haramdır.

BENZER KONULAR:

Cevapla