Kocamın erkek akrabaları ile mahremiyet

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Kocamın erkek akrabaları baba, abi, kuzen vs

Merhaba. Sorduğum sorunun cevabını sizden alamadım. Belki vebal almak istemiyorsunuz lakin dinde yeri nedir buna göre cevap vermenizi sizden rica ediyorum. Bir iki hocaya sordurdum teyit etmek istiyorum ki zulmedilen, hakarete uğranılan yere gitmeyebilirmişim…

Eşimin ailesi bana saldırdı, kayınpederim üzerime yürüdü burnunu burnuma dayadı ben adamı itmek zorunda kaldım çünkü çok rahatsız oldum. Bana bu kadar ne ağabeyim ne babam asla yaklaşmamıştır ben 36 yaşında bir kadınım. 5 sene saçma sapan her hareketlerine katlandım. Hakaret, alay, ısrar her türlü psikolojik şiddete uğradım en son çocuğumu kaybettiğimde neden bir geçmiş olsun demediniz diye sordum ve bana saldırıp tokatlarım sen kızımız değilsin gibi gibi kötü şeyler söylediler.

Ben kayınımla, eşimin erkek kuzenleriyle gezmeye, görüşmeye zorlanıyorum. Mecbur değilim 34 yaşında adamla gezmeye ama bunu anlamıyorlar. Biz eşimle İstanbul’a gezmeye gidecektik kaynanam tam 1 hafta boyunca eşimi aradı kuzenini ve abisini de yanımızda götürmemiz için eşimi darladı onların da işi varmış. Kendi işleri, arabaları olan yaşları da benim kadar olan adamlarla gezmek zorunda mıyım? Hayır sözünü kabul etmeyen işleri için evliliğimi bozan benim ölen çocuğuma bile kahkaha atan insanlarla ben görüşmek istemiyorum. Kayınpeder geline karşı şehvete düşerse nikah bozulur gibi bir söylem duydum bu doğru mudur. Bem nereden bileceğim bu insanların bana öyle bakmadığını ki sen çekicisin itici değilsin demişti kayınpederim bana. Bu lafı ben kötüye yormadım ama burnuma kadar yanaşan bir adamın artık kocamın babası diye elini öpmek istemiyorum. Kaynım da aynı şekilde gözlerini piknikte bana dikip uzun uzun incelemişti beni. Ben günah almak istemedim ama yaşadıklarım artık tahammül edemediğim ve namusuma kadar uzanacak hale geldi. Kaynanam kaynıma, erkek yeğenlerine, kocasına hizmet etmem için bana hakaretler ediyor. Karıları varken ben hizmet edecekmişim. Ben kocamın erkek akrabaları ile görüşmek istemiyorum dinen hakkım var mı buna uzattım ama bir cevap alamıyorum sizden

BENZER KONULAR:

Answers ( 7 )

  1. ezra avatarı
    1
    2022-02-01T18:13:00+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Yazdıklarınızı dehşet içinde okudum Allah yardımcınız olsun.Eş ile aranızdaki sorunlar temelinizde sevgi var ise mutlaka düzelir fakat yazılanlara bakarak çok büyük yanlışlıklar var .Bu insanlar iffetinize iftirada atabilir ayrıca merak ediyorum bir erkek olarak eşiniz  ne düşünyor  bu konuda.Bir erkek nefsi olarak izin vermemesi gerekir ne demek hanımları durrken kendi eşinin hizmet etmesi normal bir durum degil.Siz net olun gerekir ise ailenize anlatın eşiniz ile konuşun Rabbim yardımcınız olsun.

    En iyi cevap
  2. Soru sahibi avatarı
    0
    2022-02-01T21:13:36+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Cevabınız için teşekkür ederim. Allah razı olsun amin tek tesellim Allah adildir elbette eden bulacaktır. Biz eşimle 13 senedir birlikteyiz evlendim evleneli yapılmadık kötülük kalmadı hep sustum. Evliliğimi anlamadım ailemden uzaktayım ezildikçe ezildim. Eltime bunları yapmıyorlar. Maddi manevi her türlü yardımı ediyorlar eltim yanına onları yaklaştırmaz ben tam tersine şehirden şehire 40 yaşındaki görümcemi sınava dahi götürdüm ve bana zulmediyorlar. Çocuğumu kaybettim her işini yaptıran görümcem partiye katıldı sahneye çıktı bir geçmiş olsun bile demediler. Dediğiniz gibi artık iş iffete iftiraya gelecek gibi olunca ki yaptıklarını, söylediklerini hayır biz demedik, hayır biz yapmadık diye inkar eden insanlar bunlar. Asla kabul etmiyorlar. Namusuma da iftira atarlar diye artık korkar oldum ve o yüzden görüşmek istemiyorum. Alenen sen kızımız değilsin gelinsin hizmet edeceksin diye hakaretler ettiler. Karnımda ölen çocuğum için napalım iyi ki bir düşük yaptın deyip kahkaha attılar. Hizmeti de kaynım, görümcem, eltim dahil kadın erkek hepsine edecekmişim. Şimdi böyle insanlarla görüşmemeye hakkım yok mu. Namusuma da bir kötülük gelirse bunun hesabını kimse veremez. O yüzden gitmek istemiyorum 5 sene her kötülüklerine dayandım kovdular, alay ettiler aileme kadar dil uzattılar ama ölmüş bebeğime denilenler canıma yetti. Psikolojimi bozdular. Müslümanlığı işine göre kullanırlar. Kalkıp birden göbek atmaya başlar karşımda, şarkılar söyler beni rahatsız eder, bitcoin caiz değil dediğimde caiz der, üstüme saldırıp hakaretler edip abdestim vardı gidip namaz kılayım diyen biri kayınpederim. Sorsanız hacılar ama içlerinin kötülüğünden benim psikolojim bozuldu. İnancım sarsıldı haşa. Yani benim konum bir iki ufak şey değil artık canım ve namusum söz konusu o yüzden görüşmek istemiyorum. Uzattım kusura bakmayın desteğiniz ve cevabınız için Allah razı olsun

  3. Ezra avatarı
    1
    2022-02-01T22:28:07+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Allah yardımcın olsun kardeşim.Bu kadar yapılana sessiz kalan bir koca var ise sonrasında da bu şekilde olur hatta daha fazla göz yumar bazı şeylere.Dini boyutunu sorar isen kim olur sa olsun yuvana zarar veriyor ise gorusememe hakkına sahipsin.Kimsenin bir başkasına zulmetmeye hakkı yok ve zulmeden mutlaka zulme uğramadan ölmez.Ailen ile konuş durumunu Eşin ailesine tavrını koyup devam edecek ise evligile ona göre bir karar alın yok böyle devam eder zulme sessiz kalırım der ise senin hakkına girmiş olur sende onlarin zulmüne katlanacagina git anne babana bak. 

    • Soru sahibi avatarı
      0
      2022-02-01T23:33:10+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      Allah sizden razı olsun. Kötülük eden zulmeden kişilere sessiz kalmazdım ben ama eşimin ailesi diye ben hep sessiz kaldım lakin durum daha kötüye gitti ben sustukça. Eşim onlar gibi biri değil nasıl onların aileden ben bilmiyorum. Hepsi sadece çıkarını düşünürken eşim sadece onlara hizmet eder kullanırlar onu. Haksızlıklarına ses etmediği için arada kalıyor. Kaynanam sürekli dolduruyor zaten kayınpederimi üzerime yollayan da görümcem ve o. Ama kayınpederim de dünden razıydı zaten adil olsa yapmazdı. Ben eşim arada kalmasın diye zaten hep sustum. Eşim yine de gitmek istiyor benim de gitmemi istiyor sürekli arıyorlar çünkü. Kızımız değilsin hizmet et diye bana bağıranlar özledik gelin diyor. Bu iki yüzlülüğe tahammül edemiyorum. Ölü gelin diye lakap takmışlar bana. Ölü gelin diye söze başlıyor kayınpederim. Bir insan bunları olmamış gibi göremiyor. Çok zoruma gidiyor benim de anne babam var ve Allah şahittir ki kötülük yapamaz saf garip insanlar. Kaynanam kayınpederim kendi kızlarına asla yaptırmazlar bunları. Ben kaynanamda gidip yatmam der ben de günlerce evime gidemedim zorla orda kalmamız için tutarlar evde ne yapıyorsun da gitme diyerek. Karı kocayız biz yattığımız odaya destursuz giriyorsunuz dedim karı kocaymış hıhh dedi bana. Karı koca olduğumuzu kabul etmiyorlar kayınpederim biz yatarken odaya birden giriyor masadan kolonya alıyor sürüyor çıkıyor. Artık canıma yetti. Eşimin 38 yaşında engelli kuzeni var inanın onu dahi biz gezdirdik. Yeni evli bunlar demediler, ben evime bile alışamadım sürekli şehirden şehire çağırdılar her işlerini yaptık. Bunca kötülüğü ben haketmedim. Onları gezdirmezsem dayattılar eşimle yalnız gezemedim ben hepsiyle gezdim işlerini yaptık benim dar günümde bana geçmiş olsun bile demediler üstüne ölen çocuğumla alay ettiler. Ben ailemle bile görüşemiyorum kıskanıyorlar annem babam evime gelemiyor kaç gün kaldı diye onu dahi soruyorlar zaten benim babam kalmaz 1 gece yatarlar sadece o da 4 saatlik ayrı şehir diye. Artık dediğiniz gibi anne babama bakarım daha iyi 70 küsür yaşındalar sağlıkları iyi değil ve ben uzaktayım bir kere bile şu işimizi yapın demezler. Kendi evliliğine bakıp yapılan haksızlığı yine de sineye çekerse eşim de kendi bilir, herkesin vebali kendine ben hakkımı helal etmiyorum. Yüreğime su serpildi sağolun ben gitmek istemiyorum zorluyorlardı. Falcıya büyücüye gidermiş kaynanam eşim söyledi çocukken beni de götürdü dedi. Baksanız din, iman dışarıya gösteriş her şeyi yapıyorlar ama ben korkuyorum artık bu insanlar her şeyi yapar. Namusum her şeyden önemli. Sağolun hoşça kalın Allah da size yardım etsin inşaallah

  4. Ezra avatarı
    0
    2022-02-02T12:52:23+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Soyle bir deyim var ya bu diyardan gideceksin  veya katlanacak din karar sizin kardeşim bir sonu olmayan yola devam etmemek gerekir.Devam da ediyor da insan katlanması lazım Eşiniz iyi olabilir ya konuşup net karar alın veya aileniz ile görüşün

  5. Soru sahibi avatarı
    0
    2022-02-02T15:18:12+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Benim ailem hiç zorlamaz karışmazlar bize aylarca gitmem neden gelmiyorsun demezler evliliğimizde sorun olmasın diye. O yüzden anneme bahsettim ama babama gücüne gider diye anlatamadım. Sadece kayınpederime yüz vermemesini mesafeli konuşmasını istedim. Çünkü ben bunların kızına neler ettim ama babası bana hala iyi davranıyor der ve yüz bulur bana daha kötüsünü yapar benim kayınpederim böyle biri. Bu insanlar iyi insan demez daha da ezmeye yer arar.. Eşim sen haklısın diyor bana hak veriyor ama aması var işte kötülük edenler kendi ailesi olduğu için göz yumuyor oldu bitti bir daha yaptırmam diyor ama bir daha ne yapılacak onu anlamıyor. Son raddeye gelindi dahası canım ve namusum kaldı daha ne yapacaklar zaten. Ben bir daha mı çocuk kaybedeceğim de bir daha mı iyi ki öldü diyecekler kötülüğün de bir sınırı olmalı. Ben sabrımı tükettim onlara karşı eşim de benden yana olmazsa haksızlık etmiş olur o da Allah ile onun arasında. Ayrılırsak da inanın bir kap yemek vermezler eşime dönüp bakmazlar eşime üvey muamelesi diğerlerine de öz evlat muamelesi yapıyorlar. Kendi bilir evliliğini haksızlık eden kişiler için bozarsa da. Tekrar çok teşekkür ederim, hoşça kalın Allah iyilerle karşılaştırsın

  6. Ezra avatarı
    0
    2022-02-04T23:11:18+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Allah yardımcınız olsun eşiniz ile oturup karşılıklı konuşun eşiniz kararlı olduğunuzu bilince fikrini değiştirir tavrı farklı olabilir ailesine karşı ailesinden ayrılsın demiyoruz tabii ki ailesi ve eşi arasındaki bağı koruması gerekir Bir erkeğin.

    • Soru sahibi avatarı
      0
      2022-02-05T00:11:36+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      Amin çok sağolun. Elbette anne babasıdır bunu diye diye katlandım inanın. Artık kötülük edip durdukları için ben görüşmek istemiyorum. Ona da bıraksın demem Allah’tan korkarım tek istediğim gereken mesafeyi koyması. Böylece ders alır kötülük etmezler belki, pek sanmıyorum değişik insanlar çünkü. Hala beni suçluyorlar bana saldırdıkları halde neden gelmediğimi sorup darlıyorlar eşimi.. Düğünümüzün ertesi sabahı beni alıp ailesine götürdü kahvaltıya eşim. O gün başladılar ailemle ve benimle alay etmeye. Daha ilk günümden eşim fırsat verdi. İlk günden kahvaltımı eltim kaynım görümcem kaynanam kayınpederim olmadan yapamadım. Aslında kötülüğe sebebiyet veren benim eşim, hayır demeyi bilmez hepsinin her işini yaparsa beni de hizmetçi görmeleri normal. Psikolojik tedavi görüyorum fiziksel ve ruhsal çok hastalığım var beni tükettiler. Böyle değildim bu da vebal değil midir. Bir insana zulmederek psikolojik şiddet uygulayarak hasta ediyorlar deli diyorlar bir de bana. Ben deliymişim onlar bir şey yapmamış. Lakap takmaya kadar her şeyi yaptılar adım ölü gelin ama ben deliymişim. Ben sağlıklı mutlu bir kızdım evlenince mahfoldum. Ufak tefek şeyler olsa katlanmaya devam ederdim eşim aradaki mesafeyi koruyamazsa boşanmak zorunda kalacağım. Ben bir yuvam olsun diye evlendim kocamın tüm sülalesini gezdirmek işlerini yapmak için değil 5 yıl yaptım zaten bundan sonrası için ne ruhsal ne fiziksel gücüm kalmadı. Çok teşekkür ederim bana destek oldunuz Allah da sizi darda bırakmasın

    0
    2022-11-10T19:55:09+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Kaynana sorunu

    Kaynanamla birlik oturuyorum kaynanam esimle tartisiyo senin yuzunden tartistik sen kocamla plan yaptin ustume saldin esimi diyo bn ne yapmaliyim gunahi nedir

      0
      2022-11-21T09:29:03+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      Kaynana gelin sorunları sürekli meydana gelen sorunlardır. Burada önemli olan eşiniz ile aynı fikirde olmamanız gerekir ve kaynananız ile tartışmaya girmemeniz gerekmektedir. Gerekirse bu duruma eşiniz müdahale etmeli, annesine bu işin böyle olmadığını söylemesi gerekmektedir.

Cevapla