Aybaşı ve loğusalık ile ilgili soru cevaplar

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Aybaşı ve Lohusalık

Yeni Başlayanlar için Sorulu Cevaplı Islam Fıkhı

Hayızlı esiyle bilerek ve kasten cinsel ilişkide bulunan kimseye kefaret gerekir mi?

Evet, bir veya yarım dinar (bir dinar: 4,25 gr. altina es değerdir) sadaka vermesi gerekir. Çünkü Ibn Abbas radıyallahu anhuma, Allah Resûlünün, hayızlı eşiyle ilişkide bulunan kimse hakkında, “Bir veya yarım dinar sadaka verir!” dediğini rivayet etmiştir. 69

Erkeğe, hayızlı eşinden helal olan nedir?

Erkek, hayızlı eşiyle cinsel ilişki dışında her şeyi yapabi lir. Zira etmiştir: Enes , Hz. Peygamber ‘in şöyle söylediğini rivayet

“Cinsel ilişki dışında her şeyi yapın!”

Hayızlı esle, kanı kesildikten sonra, yıkanmadan önce cinsel ilişkide bulunmak caiz midir?

Eşi yıkanıncaya kadar onunla cinsel ilişkide bulunmak ha ramdır. Zira yüce Allah şöyle buyurmaktadır:

“Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. Temizlendikleri vakit, Allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklasın, ”

Hayız, doğum veya hastalık olmaksızın sağlıklı kadının rahminden gelen kan.

Bu ayette mubahlık iki şarta bağlanmaktadır.

1- Kanın kesilmesi

2- Kadının temizlenmesi (yani yıkanması).

Müstehaza eşle, temizlik döneminde kan akarken cinsel ilişkide bulunmak caiz midir?

73- Evet, caizdir. Çünkü Ebu Davud, hasen bir senetle şöyle rivayet etmiştir: Himne binti Cahş, müstahaza olduğu halde eşi nin kendisiyle cinsel ilişkide bulunduğunu söylemiştir.

Buhari ise İbn Abbas radıyallahu anhuma’dan şöyle rivayet etmiştir: “Erkek, müstahaza eşiyle ilişkide bulunabilir. Çünkü onun namaz kılıyor olması daha önemlidir.”

74. Hayız döneminin en az ve en çok süresi ne kadardır?

74. Hayız döneminin en azı bir gün bir gece, en çoğu on beş gündür. On beş günlük süre sıkça görülen duruma daha uygun süredir.

75- Temizlik döneminin en az ve en çok süresi ne kadardır?

75- Temizlik döneminin en az on beş gündür. Fazlasının süresi yoktur.

76- Hamile kadının gördüğü kanın hükmü nedir?

76- Hamile kadının gördüğü kan, hayız kanı değildir. Eğer hayız kanı olsaydı, o boşamak haram olurdu. zaman bu kanla iddeti sona erer ve onu

72 Müstehaza; kendisinden istihaza kanı gelen kadındır. Bu kan, rahim damarlarından birinin çatlaması (veya bir hastalık) sonucu akan normal bir kandır.
Yeni Başlayanlar Için

77- Sarı ve bulanık akıntının hükmü nedir?

77-San ve bulanık akınti, hayız günlerinde hayızdan saveler

bunun dışında hayızdan sayılmaz.

Nitekim Buhâri, Ümmü Atiyye’nin şöyle dediğini rivayet et miştir: “Biz, gusülden sonra sarı ve bulanık akıntıyı bir şey say-

mazdik.”

78- Istihaza kanı yeniden akmaya başlar ve on beş günlük süreyi aşarsa, bu kadın hayız olduğunu nasıl belirler?

78. Ya normal adet süresiyle belirler. Çünkü Hz. Peygamber

* şöyle buyurmuştur:

“Hayız gördüğü gece ve gündüzlerin sayısına bakar.”

Ya da temyizle (inceleyerek, iki kanı birbirinden ayırt ederek) belirler. Çünkü temyiz, istihaza kanını belirleyen bir alamettir.

79- Hayız zamanını ve süresini unutan, hayız ile istihaze kanını birbirinden ayıramayan kadın ne yapmalıdır?

79- Kadın bu durumda ihtiyatla hareket eder. Bu haldeki ka dinde cinsel ilişkide bulunmak kesinlikle haramdır. Namaz gibi ibadetler, on beş günden sonra kendisine farz olur ve her farz için yıkanması gerekir.

80- Lohusalığın (nifasın) en az kadardır?

en çok süresi ne

80- Lohusalığın en azı, ağızdan bir şey atacak kadardır; en çoğu ise kırk gündür. Çünkü Ummü Seleme şöyle demiştir: “Hz.

Peygamber

zamanında lohusa kadınlar kırk gün otururlardı.”74

73 Nifas (lohusalık); doğum nedeniyle kadının rahminden gelen kandır.

Çocuk düşük bile olsa yine nifas sayılır.

74 Ebu Davud.
Sorulu-Cevaplı İslam Fikhi

81- Müstahaza75 kadın bir abdestle kaç namaz kılabilir?

81- Müstahaza kadın, bir abdestle ancak bir farz namaz kıla bilir. Çünkü Hz. Peygamber , Himne binti Cahş’a, “Sonra her (farz) namaz için abdest al!” buyurmuştur.76

82- Müstahaza kadına kaç defa gusül etmek vacip olur?

82- Hayızı kesilince sadece bir defa gusül etmesi vacip olur.

Çünkü Hz. Peygamber , müstahaza bir kadına şöyle demiştir:

“Hayız zamanı gelince, namazı bırak; sona erince de kanı yıka ve namaz kıl!”

 

Benzer konular

Cevapla