Müstehcen fotoğraflara bakmak

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Müstehcen Fotoğraf Bakmak Günah mıdır

Mustehcen fotograflara bakmak

Merhaba,

Aşağıdaki müstehcen fotoğraflara bakmakla ilgili yazıyı açıklayabilir misiniz?

Yrd. Doç. Dr. Ahmet Dalkıran, “On Yedinci Yüzyıl Osmanlı Minyatürlerinde Sıra Dışı Bir Eğilim: Müstehcenlik” adlı makalesinde şöyle demiş:
“Müslümanların halifeliğini elinde bulunduran Osmanlı imparatorluğunda, XVII. yüzyılda müstehcenliğin görüldüğü sıradan halka ait minyatürlerin yapılması ve bunların Padişahlara ait albümlere kadar girebilmesi dikkat çeken bir husustur.”

Sorularla İslamiyet sitesinde şöyle bir alıntı geçmektedir:
Resim haline getirilmiş avret yerlere bakmanın mahzuru hususunda bir şey bulamadım; araştırıla…” [Reddü ‘I-Muhtâr, VI, 373]

18. yüzyılda doğmuş Hanefi fakihlerinden İbn Abidin’den yapılan bu alıntıyı İslam İlimleri adlı sitede şu şekilde bulabiliyoruz:
“Dikkat edilsin; acaba şehvetle nakşedilen bir resme, bir surete bakmak harâm mıdır? İşte burada tereddüt yeridir. Yani bu tereddüdler olan bir meseledir. Bunun hükmünü görmedim.Tetkik edilsin.” (İbn Abidin, Reddü ‘l Muhtar, Bakma ve Dokunma Faslı)

Sorularla İslamiyet sitesinde görülmeyen şehvetle ifadesi bu kaynakta geçiyor, ayrıca mahzur yerine haram kelimesi bulunuyor.

Şâfiî fakihlerinden Kalyûbî’nin (“وخرج به رؤية الصورة في الماء أو في المرآة فلا يحرم ولو مع شهوة”) ve Becirmî’nin (“وخرج به رؤية الصورة في نحو المرآة ومنه الماء فلا يحرم ولو مع شهوة”) sudaki ve aynadaki görüntüye şehvetle bile bakmanın haram olmadığını söyledikleri belirtilir.

Hanefi fakihlerinden İbn Abidin ile Şâfiî fakihlerinden Kalyûbî ve Becirmî’nin harama bakmaktan sakınma ve zinaya yaklaşmama konularıyla ilgili ayetleri ve hadisleri bilmedikleri iddia edilemez. Bu ayetleri ve hadisleri bildikleri hâlde resimdeki, suretteki, sudaki ve aynadaki görüntülerle ilgili böyle açıklamalar yapmış olmaları bu görüntülerin aslından yani gerçeğinden farklı olduğu kanaatini taşıdıklarını göstermektedir.

Fotoğraflarla ilgili olarak günümüzde yapılan “bakılan kendileri değil, resimleridir” (Dinimiz İslam), “Avret bir organın resmine bakmak, o avret organa bakmak gibi değildir. Bir kadının bir erkekte ya da bir erkeğin bir kadında görmesi Allah tarafından yasaklanan organlar avret organlardır. Fakat bunların resim haline getirilmiş şekli o ölçüde bir haram değildir ama sakıncası yoktur da diyemeyiz.” (Faruk Başer) gibi açıklamalara bakıldığında günümüzdeki yorumlarda da bu görüntülerin asıllarından farklı olduğu söylenmektedir.

İbn Abidin, acaba şehvetle nakşedilen bir resme, bir surete bakmak harâm mıdır? Bunun hükmünü görmedim. dediğine göre bu konuda kitaptan ve sünnetten bir şey bulamadım demek istemiş olabilir.

Halis Ece Câriye ve Câriye’nin Avreti başlıklı yazısında Hususiyle câriyenin avret yeri mevzuunda, sınırları tâyin eden sarih bir nass yoktur. Kitap’ta ve Sünnet’te bu husus belirtilmemiştir. şeklinde bir açıklama yaparak şu fetvayı aktarmıştır:

Kişi, kendi câriyesiyle istifraş edebilir, onu yatak hizmetlerinde nikâhsız olarak kullanabilir. Başkalarının câriyeleri de, mahrem (nikâhları kendilerine haram olan, birinci derecede yakın akrabalar) olan kadınlar gibidir.

Erkekler, mahrem kadınların bakabilecekleri zînet yerleri gibi,başkalarının câriyelerinin zînet yerlerine de bakabilir ve dokunabilirler. Ama mahrem kadınlarında olduğu gibi göbekle diz kapağı arasına bakamaz ve dokunamazlar. Bu mevzuda delil, yukarıda kısaca zikrettiğimiz şu hâdisedir:

Hazret-i Ömer (r.a.), örtülü bir câriye görmüş, çubukla örtüsüne dokunup: “Şu başörtünü at, ey kokmuş kadın! Hür kadınlara mı benzemek istiyorsun?” demiş. Bu da câriyenin başına, saçına, kulağına… bakmanın helâl olduğunu gösterir.

Yine Hz. Ömer (r.a.) satılmakta olan bir câriyenin yanına geldi, eliyle kadının göğsüne vurdu ve: “Haydi, alın!” dedi. Eğer câriyenin göğsü haram olsaydı, elbette Hz. Ömer (r.a.) ona dokunmazdı. Kaldı ki insanlar, câriyenin alım-satımı esnâsında kadının derisinin yumuşaklık ve sertliğini öğrenmek isterler. Çünkü buna göre kadının fiyatı değişir. Bundan dolayı câriyenin avreti de diğer mahrem (evlenmesi haram olan) kadınların avreti gibi sayılmıştır. Binaenaleyh bunlarla yalnız başına bulunmak, beraber yola gitmek câizdir. Hem bakıp hem dokunduğu zaman şehvetinin uyanacağından korkan kimse, yalnız bakmakla yetinir. Fakat satın almak istediği câriyeye istek (şehvet) duysa da, yine bakabilir; hatta İmam Ebû Hanife’ye (rh.) göre (şehvetle) dokunabilir de.” [İmam Kasânî, Bedâyiu’s-Sanâyi fî Tertîbi’ş-Şerâyi’, c. 6, s. 2956]

Halis Ece’nin verdiği bilgilere bakılırsa gözleri harama bakmaktan sakınma ve zinaya yaklaşmama konusunda hür kadınlar ve cariyeler konusunda fark olduğu anlaşılmaktadır. İnsanın aslı değil misali olduğu söylenen fotoğrafların farkı konusunda da açıklamalar ve yorumlar bulunmaktadır. Günümüzde dini sorulara cevap veren sitelerin ve ilahiyatçıların nazarına sunulur.

Cevap:

Bak Ne Diyor?

Ebu Hureyre radıyallahu anh Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemin şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir: “Bütün gözler kıyamet günü gözyaşı akıtacaktır.

Şu gözler hariç:

Allah‘ın haram ettiği şeye kapatılmış gözler.

Allah yolunda bir görevde uykusuz kalmış gözler.

Bir sinek kafası kadar da olsa, Allah korkusundan dolayı yaş akıtmış gözler.” [Hakim, Darimi, Ebu ya‘la]

Cevap:

Answers ( 1 )

    0
    2022-08-26T15:52:00+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    müstehcen görüntüler

    Hocam öncelikle Selamun Aleyküm sormama rağmen bana hep farklı cevaplar verildi ve sorduğumun cevabını alamadım hocam bir erkek 3 defa bir kadın ile helal olmayan yoldan zina ederse lanetlenir diye biliyorum bir erkek erkek erkeğe aynısını yaparsa da lanetlenir diye biliyorum peki hocam kadın veya erkek internetten bu görüntüleri video olarak aynı şekilde izlerse aynı şekilde lanetlenir mi bu birinci sorum sorunun devamı da anlatabilmek için bir kimse helal olan yoldan evli olmayan biri ile zina ederse günah olur fakat helal olan yoldan internetten izlerse küçük günah olur benim de sormak istediğim eşcinsellik veya arkadan yani haram olan yoldan bir kimse bu şekilde görüntüleri izler ise gene lanetlenir mi lütfen bu soruma tamamıyla cevap verin hocam hepsinin haram olduğunu biliyorum ama haram ile lanetlenmek arasında fark var ve 2ci sorum bir kimse rahatlamak için müstehcen filmlerin olduğu sayfaya girerse ve maalesef ki öyle görüntüler var ki akıl almaz Türbanlı pornoları çekiyorlar artık ve bu kimse Türbanlı pornosu izlemese de o sayfaya girdiği için küfre girmiş olur mu hocam sizden rica ediyorum lütfen benim sorduğum gibi cevaplayın dini bilgisi yüzde elli olan biriyim fakat bu konuyu bana hiç kimse cevaplamadı şimdiden Allah razı olsun

      0
      2022-11-18T09:07:18+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      Burada önemli olan kural; Müslüman’ın harama bakmamasıdır. Müslüman ne olursa olsun harama bakmaz. Müstehcen videolar izlemek de aynı şekilde haramdır. Fakat lanet Rasulullah (sav)’in dili ile söyleyecek olur isek; günümüz tabiri ile eşcinselleredir.

Cevapla