Kayıt Ol

Oturum aç

Şifremi Unuttum

Şifreni mi unuttun? Lütfen e-mail adresinizi giriniz. Bir bağlantı alacaksınız ve e-posta yoluyla yeni bir şifre oluşturacaksınız.

İslamda Cinsiyet değiştirme

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Cinsiyet Değitirmek Haram’mıdır

Erkeğim ama cinsiyet değiştirip kadın olmak istiyorum.hormonlarım erkek yönünde psikolojik tedavi görüyorum geçmiyor.Hormonal tedavi de yapmıyor doktorlar erkeklik yönünde normal yönde diye tedavi de olamıyorum.cinsiyet değiştirmem bu durumda caiz midir dinimizce ilaç ve psikolojik tedavi fayda vermiyor hormonal tedavi de yapılamıyor bu durumda cinsiyet değiştirmem caiz midir?

Cevap:

Cinsiyet değişikliği caiz midir?

Bismillah
Elhamdülillah, vessalatu vesselamu alâ Resûlillah
Bir insan erkek olarak yaratıldı veya kadın olarak yaratıldı da üzerinde mesela; kadın yaratıldı erkeğe ait bir görüntü oluşturacak veya kadın görüntüsü oluşturacak erkek şeklinde normal yaratılmış insanda bir farklılık mesela; bayanda cinsel organ gibi bir fazlalık söz konusu olursa ki aslı, yani kadın olarak yaratıldığı belli, ameliyatla bunun düzeltilmesinde hiçbir sakınca yoktur. Ancak erkeğin kadınlaşması, kadının erkekleşmesi ameliyatla ve benzeri bir sistemle Allah’ın yarattığını değiştirmek olduğu için büyük haramlardandır. İnsanın kendi bedeni üzerinde tasarruf hakkı yoktur. “Bu beden benimdir, ben şu şekle getirebilirim.” diyemez insan. Dediği zaman, yaptığı zaman en büyük günahlardan birisini işlemiş olur. Mesela; bir kadın erkekleşecek olsa ameliyatla, bu ameliyattan dolayı onu dinen erkek kabul etmeyiz biz. Hâlâ bizim gözümüzde kadındır. Erkeğin kadınlaşması, kadının erkekleşmesi gibi ameliyatlar, onun yaratıldığı zamanki kimliğini değiştirmiyor. Ve bu işlem, onu icra eden doktorundan yardım edenine kadar herkesin büyük günahlardan birisini işlemiş olması demektir.

Velhamdülillahi Rabb’il âlemîn.

Cevap:

cinsiyet değiştirenlerin dini hükmü değişirmi çünkü 2008’deki bir fetvada transeksüel kadın hükmündedir  kadınların uyması gereken kurallara uymak zorundadırlar deniyordu buna göre cinsiyet değiştirenlerin evlenmeleri ve altın_ipek takmaları caizmidir

Benzer konular:

Answer ( 1 )

  1. T. Örüoba avatarı
    0
    2022-09-13T11:19:03+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Malezya’da 1982’ye kadar trans bireylerin toplumda kabul gördüğü, hatta o zamanki bir müftü yardımcısının İslam’ın bilimsel delillere ve ayrıntılara inanan ilerici bir din olduğu ve sadece bağnaz insanların bilime inanmayacak kadar dar görüşlü olacağı gerekçesiyle, trans kadın ve cisgender bir erkek arasındaki evliliği geçerli ilan ettiği anlatılmaktadır. Malezya’da 1982’den beri bu konudaki yasağın 1981’de Mısır’daki El-Ezherden alınan fetvaya dayandığı ve 1988 yılında Mısır’da Tantawi’nin bir erkeğin kendi arzusuna göre değil de doktorun cinsiyet değiştirme ameliyatının tek tedavi yolu olduğunu ifade etmesi hâlinde böyle bir ameliyatın yapılabileceğine dair verdiği fetvaya göre yasanın güncellenmediği belirtilmektedir.

    Nureddin Yıldız da bu durumun bir hastalık olduğunu, tedavi edilmesi mümkün ise bunda bir tereddüt bulunmadığını ve cerrahî müdahale için özel fetva gerektiğini söylemektedir.

    İran’daki Şii rejim ise eşcinselliği yasaklamakla ve cezalandırmakla birlikte İran yönetimi tarafından ameliyatla husyelerini aldırma ve hormon yerleştirme işlemi yasak olarak görülmez ve bunları yaptıranların bütün masrafları devlet tarafından karşılanır. Türkiye’deki Din İşleri Yüksek Kurulu’nun açıklamalarına göre vücudun herhangi bir organında, diğer insanlar tarafından yadırganan, insanın psikolojik olarak etkilenmesine sebep olabilecek, bir anormallik veya fazlalık bulunursa, bunun ameliyatla düzeltilmesi, fıtratı bozmak değil, bir tedavi işlemidir denilmekle birlikte cinsiyete yönelik böyle bir müdahale ise Nisâ sûresi 119. ayette geçen Allah’ın yarattığını değiştirmek kapsamında olup yasaktır. Humeynî’nin açıklamalarını esas alan Şiiler ise bu ayetin böyle bir ameliyatın yasak olduğuna delil olmadığını ve ayetin görünen anlamı ölçü alınırsa insanların varlık âleminde var olan bütün eşyadaki yaptıkları değişikliklerin şeytanın yaptığı reel işlerin örneklerinden olduğunu kabul etmek gerektiğini iddia etmektedir.

    Pakistan’da Tanzeem-Ittehad-i-Ummat (Pakistan Müslüman Kardeşler Birliği Örgütü) altındaki 50’den fazla din adamının 2016 yılında “kadınlık alameti taşıyan” trans bireylerin ve “erkeklik alameti taşıyan” trans bireylerin kanunen ve dinen birbirleri ile, ayrıca normal erkek ve kadınların karşı cins trans bireyler ile evlenebileceklerine dair fetvayı kabul ettiği belirtilmektedir. Kararda, trans bireylere miras hakkı vaadinde bulunurken, trans çocuklarını reddeden ebeveynlerin ‘Allah’ın lanetine’ maruz kalacağı söylenmiştir.

    İngiltere’deki Dar al Ifta’ wal Aqaid (The Centre for Decree & Doctrines) böyle bir ameliyatın yapılmasının dinen yasak olup olmadığı konusundaki farklı görüşleri sıraladıktan sonra bu ameliyatın kişide intihara varan psikolojik sorunlara yol açmaması ve İslam’a aykırı / haram olan işler için kullanılmaması gibi bazı şartlara bağlı olarak caiz olduğunu ve ameliyat sonrası kişinin şer’en yeni kimliğine göre kabul edileceğini ifade etmektedir.

    Bahreyn medyasında yer alan açıklamalara göre Şeyh Faysal El-Mevlevî’nin fetvasında hastalıkların tedavisinde temel ilkenin “Tedavi olun! Allah nerede (veya ne zaman) hastalık yaratmışsa tedavi de yaratmıştır, öyleyse tedavi arayın.” şeklindeki hadis rivayeti olduğu ve hastalıkları belirlemedeki ölçünün uzman doktor görüşü olduğu ifade edilmiştir. Şeyh El-Mevlevi, “Doktorların çoğunluğunun görüşüne göre, bazı insanlarda patolojik bir durum olduğu kanıtlanırsa, buna cinsel durumda şiddetli bir şizofreni olan (transexus) diyorlar. Öyle ki bedenin tezahürleri belirli bir cinsiyet yönündeyken, ruhun duyguları zıt cinsel yöndeyken, o zaman bu patolojik durum yoğunlaşabilir. Böylece kişinin hayatı cehenneme döner, intiharı bile düşünebilir ve tüm psikolojik tedavi yöntemleri başarısız olabilir, doktorun cinsiyet değiştirme ameliyatı yapmaktan başka çaresi kalmaz.” Bu hususta avukat Fevzie Cenâhî bunu Allah’ın yaratmasında (fıtratta) bir değişiklik olarak gördüklerinden ve bunu karşı cinsi taklit etme meselesi olarak ele aldıklarından ve bu yasak olan değişikliğin sadece güzellik amacı taşımasından dolayı cinsiyet değiştirme ameliyatına karşı çıkan bazı fakihlerin olduğunu belirterek karşı cinse benzemekle ilgili yasağın giyimde, ziynette, sözde ve yürüyüşle ilgili olduğunu söyler. Cenâhî Duyguları ve eylemleri, tabiatından farklı cinsiyette bir bedene sanipken ve bundan acı çekerken, bu ikilikten ve şizofreniden kurtulmaya çalışırken, cinsel dönüşüm süreci gerçekleştiğinde kendisini gerçek tabiatına geri dönmüş hisseder, bu yüzden karşı cinse benzemek olmaz. Bu nedenle, Suudi Arabistan Krallığı’ndaki Daimi İlim ve İfta’ Komitesi, görünüşün maddenin gerçeğiyle çeliştiğini doğrularlarsa, hastanın kendisini mütehassıs doktorların uzmanlarına sunması gerektiğine dair bir fetva yayınladı. demektedir.

    Dünya Müslüman Âlimler Birliği adlı teşkilatın genel sekreteri olan Prof. Dr. Ali Muhyiddin El-Karadağî’nin konuyla ilgili gelen sorulara cevap olarak doktorların, kişinin hormonlarının ağırlıklı olarak bir cinsiyetten olduğu sonucuna varması hâlinde cinsiyet değiştirilebileceğini söylediği belirtilmektedir.

Cevapla