İhlas suresinin faziletleri nelerdir?

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Es Selamun Aleyküm ihlas suresinin faziletleri nelerdir?.ve birde dedem şöyle bir şey demişti İhlas suresini 3 defa okuyan bütün Kuran ı Kerim i hatim etmiş gibi sevap alır dedi bu doğrumudur?cevaplayan herkesten ALLAH RAZI OLSUN.

Answers ( 2 )

    0
    2020-10-13T19:18:50+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    İhlas suresinin fazileti İlgili Hadisler

    Ebû Saîd el-Hudrî (R.A.) diyor ki:

    «Bir adam başka bir adamın İhlâs Sûresi’ni tekrar tekrar okuduğunu duyuyor ve bu sebeple onun kıraatini ozımsıyor. Sabah olunca Resûlül­lah (A.S.) Efendimiz’e gelip durumu anlattı. Resûlüllah (A.S.) ona: «Ca­nımı kudret elinde tutan zata yemin ederim ki, bu sûre Kur’ân’m üçte bi­rine denk gelir» diye buyurdu.»[1]

    Diğer bir rivayette deniliyor ki: Resûlüllah (A.S.) Efendimiz ashabına şöyle buyurdu : «Sizden biriniz bir gecede Kur’ân’m üçte birini okumaktan acizlik gösterir mi?» Bu söz ashaba ağır geldi ve şöyle dediler: «Ya Re-sûlellah! Bizden kim buna güç getirebilir?» Resûlüllah (A.S.) Efendimiz onlara : «Kul Huvallahu Ahad.. Kur’ân’ın üçte birine muâdildir» buyur­du.»[2]

    Ebû Derdâ (R.A.)den yapılan rivayette, Resûlüllah (A.S.) Efendimizin şöyle buyurduğu haber verilmektedir:

    «Şüphesiz Cenâb-ı Hak Kur’ân’ı üc kısma ayırmış bulunuyor: Kul Hu­vallahu Ahad onun üc kısmından biridir.»[3]

    Ebû Hüreyre (R.A.) diyor ki:

    «Resûlüllah (A.S.) Efendimiz çıkageldi ve şöyle buyurdu : «Size Kur’­ân’m üçte birini okuyacağım!» Sonra da Kul Huvallahu Ahad Sûresini so­nuna kadar okudu.»[4]

    Kudsî Hadîs:

    Aziz ve Celîl olan Allah buyurdu: «Ademoğlu beni yalanladı; bu onun hakkı değildir. O bana sövüp saydı; bu da onun hakkı değildir. Beni ya­lanlaması, «Artık öldükten sonra O beni hayata geri cevirmeyecektir» de-mesidir. Oysa ilk yaratmak, onu öldükten sonra tekrar hayata döndür­mekten bana daha kolay değildir. Onun bana sövüp sayması şöyle de-mesidir: «Allah oğul edindi.» Oysa Ben bir olanım; hiçbir şeye ihtiyaç duymam. Doğurmadım ve doğurulmadım. Hiçbir şey bana denk, (ortak ve benzer) olamaz.»[5]

    Hz. Aişe (R.A.) diyor ki:

    «Resûlüllah (A.S.) Efendimiz bir adamı bir müfrezenin başında bir ta­rafa gönderdi. O da arkadaşlarına Kul Huvalfahu Ahad ile (bütün namaz­ları kıldırmayı) âdet edindi. Müfreze dönünce durumu Resûlüllah’a (A.S.) arzetti. Resûlüllah (A.S.) onlara: «O adama bir sorun, niçin böyle bir uy­gulamada bulunuyor?» Sordular; o. da şu cevabı verdi: «Bu sûre Rahman olan Allah’ın sıfatıdır. O bakımdan onu okumayı seviyorum.» Bunun üze­rine Resûlüllah (A.S.) Efendimiz şöyle buyurdu: «Kendisine haber verin ki, Allah da onu seviyor.» [6]

    Enes (R.A.) diyor ki:

    «Ensar’dan bir adam, Küba Mescidi’nde cemaate imamlık ediyordu. Ancak onlara kıldırdığı her namazda ne okuyacaksa, ondan önce İhlâs Sûresi’ni okuyordu. Öylece (diğer sûre ve âyetlere) başlayıp okuyor ve her rekâtte bunu böyle uyguluyordu. Cemaati ona : «Sen bu (İhlâs) sü­resiyle başlayıp okuyorsun, sonra da onunla yetinmeyip bir diğer (sûreyi) okuyorsun. Ya yalnız İhlâs’ı oku, ya da onu bırak başka bir sûre oku» dediler. O da onlara: «Ben İhlâs Sûresi’ni terkedecek değilim. İsterseniz size bu şekilde imamlık ederim, istemezseniz, imamlığı bırakırım» dedi. Cemaat ise bu hususta onu kendilerinden üstün gördükleri için başkasının imamlık yapmasını hoş ve uygun görmüyorlardı. O bakımdan Peygam-ber’e (A.S.) geldiklerinde durumu Ona bildirdiler. Peygamber (A.S,) o ada­ma : «Arkadaşlarının sana tavsiye ettiğini yerine getirmekten seni alıkoyan şey nedir? Hem her rekâtte bu sûreyi iltizam etmene seni iten sebep ne­dir?» diye sordu. Adam şu cevabı verdi: «Ya Resûlellah! O sûreyi çok se­viyorum.» Bunun üzerine Resûlüllah (A.S.) Efendimiz şöyle buyurdu: «İh­lâs Sûresi’ni sevmen, seni Cennet’e sokacaktır.» [7]

    Ebû Saîd el-Hudrî (R.A.) diyor ki:

    «Ashabdan Katade b. Numân (R.A.) bütün bir gece Kul Huvallahu Ahad Sûresi’ni tekrarlayıp durdu. Onun bu durumu ve tutumu Resûlüllah’a (A.S.) bildirilince, şöyle buyurdu: «Canımı kudret elinde tutan zata yemin ede­rim ki, bu sûre Kur’ân’ın yarısına veya üçte birine denk gelir.» [8]

    Ubey b. Kâb (R.A.) veya Ensar’dan bir adam diyor ki:

    «Resûlüllah (A.S.) Efendimiz şöyle buyurdu : «Kul Huvallahu Ahad Sûresi’ni okuyan kimse, Kur’ân’ın üçte birini okumuş gibi olur.» [16]

    İmam Mâlik’in yaptığı rivayete göre, Ebû Hüreyre (R.A.) şöyle demiş­tir: «Resûlüllah (A.S.) ile birlikte geliyorduk. Derken bir adamın Kul Hu­vallahu Ahad Sûresi’ni okuduğunu duydu ve şöyle buyurdu: «Vacip oldu!» Ben de: «Ya Resûlellah! Ne vacip oldu?» diye sordum. Buyurdu ki: «Cennet vacip oldu (ona).»[9]

    Muâz b. Habîb’in babası şöyle demiştir:

    «Hem susadık, hem de karanlıkta kaldık. Bu arada Peygamber’in (A.S.) gelip bize namaz kıldırmasını bekledik. Az sonra Peygamber (A.S.) çıka-geldi ve benim elimden tuttu da şöyle buyurdu : «Söyle!» Ben sustum, bir şey demedim. O yine : «Söyle!» diye emretti. Ben de: «Ne söyleyeyim?» diye sordum? Buyurdu ki: «Her gün akşamlayın ve bîr de sabahleyin üçer defa Kul Huvallahu Ahad ve Muavvezeteyn (veya Muavvizeteyn)i oku. (Evet) her gün iki defa okuman sana yeter.» [10]

    Muâz b. Enes el-Cühenî’nin babasından yapılan rivayette, Resûlüllah (A.S.) şöyle buyurmuştur: «Kim, Kul Huvallahu Ahad Sûresi’ni sonuna ka­dar on defa okursa, Allah onun için Cennet’te bir saray yapar.»

    Bunun üzerine Ömer (R.A.):

    O takdirde biz bunu çokça okur, sarayların çoğalmasını arzularız» dedi. Resûlüllah (A.S.) ona : «Allah daha fazla çoğaltandır ve daha güzeli­ni verendir.» [11]

    Hz. Aîşe (R.A.) diyor ki:

    «Resûlüllah (A.S.) Efendimiz her gece döşeğine uzanacağı zaman iki avucunu birleştirip üflerdi: Kul Huvallahu Ahad’ı ve Kul Euzü Bi-Rabbi’l-Falâk ile Kul Euzü Bi-Rabbi’n-Nâsi sûrelerini okur, avucuna üfler ve önce başına ve yüzüne sürmek suretiyle bedeninin her tarafına dokundurur ve bunu üç defa tekrarlardı.» [12]
    ————————-
    [1] Tirmizi/sevâbü’l-Kur’ân: 10; Buharî/fezâil-i Kur’ân: 13; Müsllm/mü-safirîn : 259, 261; Nesâl/iftitah : 69; Ahmed : 2/429- 3/15, 23- 4/122- 6/404
    [2] Müslim/müsafirîn : 260- Dâremî/Fezâil-i Kur’ân : 24; Ahmed : 6/443, 447
    [3] Sahîh-i Buharî- Sahîh-i Müslim
    [4] Sahîh-i Müslim
    [5] Buhari/tefsîr : 2, 112, 201- Nesâî/cenâiz :, 117- Ahmed : 2/317, 350
    [6] Buharî- Nesâi/iftitah : 69
    [7] Buharî/ezan: 106- Tirmizî/sevâbü’l-Kur’ân: 11
    [8] Müsned-i Ahmed; 3/15, 35
    [9] Nesâî- Müsned-i Ahmed
    [10] Tirmizî/sevâbü’l-Kur’ân: 11- Nesâî/iftitah: 69- Taberânî/Kur’ân 18-Ahmed : 2/302, 536, 5/376
    [11] Abdullah b. İmam Ahmed- îbn Kesîr : 4/568- Ebû Dâvud/vitlr : 19- Ne-sâî/istiâze: 1- Müsned-i Ahmed : 5/312
    [12] Dâremî- Müsned-i Ahmed

  1. Soru avatarı
    0
    2022-03-16T17:37:34+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    bu şekilde namazı sahih olur mu

    ihlas suresini ehat diye okuyan sonra dönüp düzeltse

      0
      2022-03-16T23:07:44+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      “Ehad” kelimesinin son harfi “د” (Dal)’dır. Dolayısıyla “Ehad” kelimesinde durduğumuz zaman “d” şeklinde durmamız gerekmektedir. “t” şeklinde durmak yanlıştır. Geri gelip düzeltmekte bir sakınca yoktur.

Cevapla