Allah ‘a Küfür Etmek
Bir kişi Allaha küfür etmiş diye hükûm verilmiş ve sonra küfür etmedigi ortaya cikmiş hüküm verenlerin kükmü nedir
Cevap:
Allaha küfretmek müslümanı dinden çıkarır ve mürted yapar.
Yeniden iman etmeli ve tövbe etmelidir
İslamda mürted ile ilgili hükümler
İmândan Sonra İnkâr
«Şüphesiz ki inandıktan sonra inkâra sapanlar sonra imân edip yine inkara sapanlar, sonra da inkârlarını arttıranları Allah bağışlayacak değildir ve onları doğru yola eriştirecek de değildir.»
Ehl-i Sünnete göre, ilim malûmata tabidir. Allah kullarını yaratıp birçok yeteneklerle donattıktan ve kendilerine yol gösterecek, akıllarına ışık tutacak ortamı hazırladıktan sonra onları yeryüzünde serbest bırakmıştır. Böylece insan mevcut ortam içinde aklı ve iradesiyle başbaşadır.
Ancak ilmi, ezelle ebed arasını kapsayıp kuşattığı için kullarının dünyada neler yapacağını, nasıl bir yol izliyeceklerini önceden tesbit edip yazmıştır. Yazıldığı için yapmıyoruz, yapacağımız için yazılmıştır.
İmân lezzetini lâhutî havasıyla alamıyan, onun şuuruna erişemiyen zayıf iradeli, kısır düşünceli bazı kişiler, imânla küfür arasında bocalayıp dururlar. Bir bakarsın namaz kılarlar, bir de bakarsın faizi helâl sayarlar. Bir bakarsın hacca giderler, bir de bakarsın dinin açık bir hükmünü reddederler veya küçümserler. İşte bu durumda olanlar kendilerini bağışlatma şuuruna erişemeyincş Allah onları bağışlamaz. Çünkü insanla Allah arasında bir imkân ve irâde sınırı var, kul o sınıra gelmedikçe Allah ne ona yardım eder, ne de günahlarını bağışlar. İnsan doğru yola erişme azmini kendinde taşımadıkça, Allah onu doğru yola kavuşturmaz, Hz. Ali (R.A.) bu ayetin ışığında diyor ki: «Mürted (İslâm dininden dönen kimse) üç defa tevbe etmeğe çağrılır, üç defa üstüste tevbe etmesi istenir.»
Bu nedenle inandıktan sonra inkâra sapan, sonra yine inanıp yine inkâra sapan ve sonra da inkârını artıran kimse, sözü edilen sınırdan çok uzaklaşmıştır. O takdirde bağışlanması düşünülemez! İşte Kur’ân’da bu hakikat bütün açıklığıyla gözler önünde serilmekte ve aklımızı bu konuda da yeterince kullanmamız hatırlatılmaktadır. Çünkü mu’cize ve keramet müstesna, Allah’ın varlık âleminde hükümran olan kanunları şaşmadan hedefine doğru ilerler. Olaylar sebepler zincirine bağlıdır; sebepler zinciri ise, Allah’ın kudret elinde toplanmıştır. Dilediği zaman sebebi ortadan kaldırıp mucize veya keramet meydana getirir. Bu da Peygamberjere ve bir de kâmil velilere has bir iltifattır, genel kaideyi bozmaz.
Cevap:
Allah neden kendinden bahsetmiyor?mesajla yoktan var olmadığına göre! neden açıklamıyor? neden günahı yarattı ? İnsana değer veriyorsa; neden birsürü kural koyup insanları bezdiriyor hayattan? yaşamak için yarattıysa!
Benzer Konular: